neděle 29. prosince 2013

Fantastický rok 2013

Je to tady. Pomalu nám končí další rok. Protože byl co se týče knih opravdu štědrý, chci vybrat to nejlepší a nejzajímavější, co mi prošlo pod očima. Nebudou to knihy vydané v tomto roce, ale prostě to, co jsem přečetl. A že je z čeho vybírat.

Jako první stojí za zmínku série o Písni ledu a ohně. První knihu jsem dostal minulé Vánoce a celou sérii postupně četl asi do února. To si nepamatuji přesně. Co si ale pamatuji, že mě čtení neskutečně bavilo, a prostě stojí za to si tuhle sérii přečíst. Jen si v tomto případě opravdu počkáme na další díly. Celkově jsem na ně hodně zvědavý. Podaří se Martinovi ukočírovat tu megalomanskou myšlenku? Nebo to prostě skončí tím, že všechny pozabíjí? Uvidíme...


Další věcí je ještě rozsáhlejší série, než ta již zmíněná. Malazská kniha padlých. Asi to nejlepší, co jsem ve svém životě četl. Nedělám si iluze, že bych měl narazit na něco lepšího. Jedině, že by se Erikson chopil pera a napsal něco dalšího se stejnými postavami. Těmi, co přežily. Svět Malazu je místo, které si zamilujete. Jediný problém je Eriksonův nezájem o to, co čtenáři vlastně vysvětlí a co ne. Proto se spousta lidí zasekne při čtení prvního nebo druhého dílu. Musíte si zvyknout, že vám vše nebude naservírováno na zlatém podnose. Celá tahle sága je jen střípek z celé historie Malazského světa. Takhle to musíte přijmout. A potom nebudete litovat. Jeden z dílů Malazské knihy padlých je jediná kniha, u které jsem si i pobrečel. A to je co říct.


Nechme už rozsáhlé ságy být a pojďme se podívat, co tu bylo dál. Teď to vezmeme popořadě. Tento rok jsem začal číst mangu. Je to nenáročné čtení, které ale mě osobně hrozně baví. Ať už jde o Naruta, Bleach, Gantz nebo Death Note. Warcraft už je trochu slabší, ale protože jsem velký fanda, tak to musím mít taky. Na obrázku jde vidět ještě jedna výborná věc. Kulhánek a jeho Noční klub. Četl jsem oba díly, vlastním ale pouze první. Za to v přepychově luxusním stavu. A Vyhlídka na věčnost? Prostě paráda.


Jak bych mohl zapomenout na jednu z nejhezčích knih, kterou jsem tento rok měl tu čest přidat do knihovny. Cesta králů je ale stejně tak dobrá uvnitř, jako na povrchu. Trochu rozmrzelý jsem z toho, že je venku zatím jeden díl z deseti. A jak to bude vycházet u nás, to je ve hvězdách. Aby se to nakladatelství vyplatilo, musí se kniha zaplatit. Takže apeluji na všechny, aby si tento kousek upalovali koupit. Je to ozdoba knihovny a nevšední čtenářský zážitek. A tohle nepíšu proto, že bych měl nějakou tajnou domluvu s nakladatelstvím, ale protože si chci celou tuhle sérii přečíst!


Za zmínku stojí určitě i knihy ze série Warhammer. Nejvíce mě bavily Ulrikovy kladiva a Jízda mrtvých, ale i ostatní jsou skvělé. Kdo má rád pořádně temnou fantasy, s Warhammerem neudělá chybu. Dan Abnett se taky stal jedním ze spisovatelů, které si pamatuji, a když narazím na jeho jméno, tak vím, že neprohloupím. 


Já bych vám nejradši doporučil asi tak 95% četby, kterou mám tento rok za sebou. Vybíral jsem pečlivě a z osvědčených zdrojů, takže se zklamání dostavilo jen párkrát. Určitě jsem na spoustu knih zapomněl, ale už tak je to nechutně dlouhé. Takže si klidně něco můžete přidat do seznamu přání. I když Ti, co sem chodí pravidelně, už o těchhle knihách minimálně jednou četli. Co se mi líbí, to prostě připomenu víckrát než jednou.

22 komentářů:

  1. Bože! Já jsem letos nepřečetla žádnou pravou fantasy... *jde to zkontrolovat* Sakra, letos jenom paranormálky... měla bych se nad sebou zamyslet :D
    A už bych si fakt mohla přečíst Hru o trůny ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pohodě, příští rok to doženeš. :D Hra o Trůny je rozhodně dobrý nápad, ale na druhou stranu zase běh na dlouhou trať. :D

      Vymazat
  2. Taky jsem letos moc té pravé Fantasy nepřečetla, snad jen Jméno větru :) Faktem je, že momentálně jedu spíš "contemporary", či jak se tomu nadává. Ale tenhle článek mi nabídl tolik tipů, co koupit bráchovi k narozeninám, za vysvědčení a k Vánocům, že jsem nejspíš zásobená až do smrti! A za to dík :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Jméno větru zase čeká na mě příští rok. Už se nemůžu dočkat, protože všude slyším jen samou chválu. :) A jsem rád, že máš aspoň nějaké tipy pro bráchu. Pozdravuj, má dobrý vkus. :D

      Vymazat
  3. O Malazu už nechci slyšet.. achjoo. Aspoň, že to teď maličko zachraňuje Esslemont. Stejně si neumím představit co bychom dělali, kdyby jsme četli Malaz v době, kdy vycházel jeden díl ročně.. čerstvě. To čekání by mě asi zabilo.
    Stejně tak Píseň i Archiv.. další nekonečné čekání. :-D Hrůza!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Ian je naše malá záchrana. :D Malaz ale aspoň vycházel! U Písně a Archivu.. kdo ví... :D

      Vymazat
  4. Hru o trůny zrovna čtu (KONEČNĚ!!!) a musím říct, že se mi to strašně moc líbí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super, jen si to první čtení užívej. :)

      Vymazat
  5. Já tu tvoji knihovničku prostě miluju. Kde bydlíš? Že bych se stavila na návštěvu a odnesla pár knížek až nebudeš doma? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za kompliment mé knihovně, ale přece bys mi ji nechtěla o nějaké knihy obrat. Pak by nebyla kompletní a už by se Ti ani nelíbila! :D :)

      Vymazat
  6. krom té mangy, je všechno podle mého gusta. Hned bych si u tebe vybrala to fakt. Malaz se mi zalíbil, už půjdu na třetí díl. Hry o trůny mám na seznamu a těším se až se k nim dostanu. A Sanderson? Koukám na něj dlouho, ale ještě jsem se neodvážila koupit. Budu na to myslet v příštím roce, protože dobré fantasy není nikdy dost;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak se těš, protože třetí díl je můj oblíbený. Aspoň z té první poloviny série určitě. :) A mysli na to, ať nám ho vydají... byla by to hrozná škoda. :)

      Vymazat
  7. Taky se musím přiznat že jsem letos žádnou fantasy knihu asi nepřečetla.. to mě štve :/. Jednou bych si ale určitě chtěla přečíst aspoň Hra o trůny :) a možná Malazskou knihu padlých :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrá volba. Však to nevadí, nejde o to číst fantasy. Hlavně, že se čte. :)

      Vymazat
  8. Koukám na Warhammer už strašně dlouho a pořád se k tomu nemůžu dostat. Chjo.
    Jestli v češtině další díl Cesty králů nevyjde, asi si to přečtu v aj, vlastně tak nějak podvědomě jsem se už rozhodla, že si to v aj přečtu hned, jak to vyjde, protože asi nevydržím do překladu/pokud nějaký bude, jak jsi teď poukázal. :D
    Kamaráde, nepostřehla jsem u tebe Kolo času od Jordana. To je taky úžasná série, kterou by sis neměl nechat ujít. A to Jméno větru, konečně! :D
    btw - dostala jsem pod stromeček Hru o trůny. :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč se k němu nemůžeš dostat? Je to spousta knih, které ani nemají pokračování, takové jednohubky, které si přečteš, a nemusíš se bát, že existuje dalších pět dílů! :D Tak jen do toho!
      Hele, Kolo času mám v plánu tento rok, společně s Mečem pravdy. Takže to brzy, velmi brzy přijde! :)) A Jméno větru to samé. :D
      Gratuluji ke krásnému dárku, máš to jak já minulý rok. :D

      Vymazat
  9. S tím Malazem máš pravdu - i když je to opravdu dobré, vystupuje tam tolik postav, že jsem se v nich nebyla schopná vůbec zorientovat. Dám tomu ale ještě druhou šanci a někdy v létě se do toho znovu pustím :)
    Jinak super výběr. Závidím ten Noční klub :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Malaz je třeba úplný klid, jinak se člověk ztrácí. Třeba bude další čtení úspěšnější, držím palce. :)
      Díky moc, taky jsem za něj rád. Ještě sehnat v podobném stavu druhý díl a bude to super. :D

      Vymazat
  10. Ty jsi jeden z velmi mála bloggerů, který opravdu dokáže na knihy nalákat. Já když čtu Tvoje nadšení, tak bych si nejradši koupila úplně všechno, snad i toho Naruta. :-D Erikson snad někdy později taky přijde, ale jsem opravdu ráda, že mám už doma první díl Písně ledu a ohně. Opravdu doufám, že se mi to bude líbit jako Tobě. Dokonce se mi druhý pohled zalíbila i ta naše česká obálka (má překrásný hřbet)...
    Taky jsem letos zažila jen málo knižních zklamání, suma sumárum to byly asi jen čtyři, které mi nesedly... :-)
    Věřím, že rok 2014 bude na skvělé knihy ještě bohatší. Přeji Ti, abys našel nějakou další výbornou sérii, kterou bys měl alespoň z poloviny tak rád jako tu od Martina nebo Eriksona... :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Ty ságy!! To je pecička, panečku. Tak doufám, že budu mít v blízké budoucnosti penízky, abych si je pořídil :)

    OdpovědětVymazat
  12. Zase ten Malaz! Ale tento rok se do něj hodlám pustit taky. A ta Cesta králů vypadá tak úžasně, hned bych si ji koupila, ale ta cena je hodně vysoká - i když oprávněně - takže budu muset chvilku šetřit. Jestli vyjdou i ty další díly, tak to bude pecka!
    Jo a miluju tvoji knihovnu! Chtěla bych už mít doma celou Malazskou knihu padlých, vypadají na poličce tak krásně!

    OdpovědětVymazat
  13. K Vánocům jsem dostala Hru o trůny. Jsem docela naštvaná, protože nevím, kdo a kdy mi dá další díl. Hrůza.
    Jinak Malazskou knihu padlých bych také chtěla zkusit. A celkově bych se chtěla vrhnout na tyhle dlouhé ságy. Ale musím se věnovat nejbrakovitějším brakům. *facepalm* Musím si začít pořádně vybírat knihy na čtení. :o)

    OdpovědětVymazat