pondělí 3. února 2014

Psané slovo #14

Omlouvám se předem, ale budu se zase vykecávat.

Protože recenzi napsat nemůžu, Rudou Gardu ještě pořád nemám dočtenou. Měl bych mít. Protože jsem ji měl dočítat teď. Místo toho píšu článek, takže mi to prosím odpusťte. Nemůžu ani napsat nějaký měsíční přehled. Proč? Strašně moc se mi nechce hledat, co jsem četl (není toho tolik), a už vůbec se mi nechce přemýšlet nad tím, co se mi líbilo moc... a co trochu méně. Takže zbývá psané slovo. Tady si můžu psát o čem chci.




Takhle to nějak vypadá od včerejška, když jsem si užíval první den volna od zkouškového. Všechno hotovo, konečně si to můžu beztrestně dovolit. Návrat Rudé Gardy je pro mě návrat do světa Malazu. Esslemont se tu hrozně moc přibližuje Eriksonovi. Jak ve stylu psaní, tak v umění podání příběhu. A že je tu o co stát. Rudá Garda je vynikajícím motivem ke zpracování. A dojde i k setkání se starými známými. Přesně takhle jsem chtěl, aby to bylo. Po dočtení Malazské knihy padlých se dostavila deprese, co bude teď. Naštěstí nás autoři nenechávají ve smutných náladách.

Celkem dlouho už jsem si nekoupil knihu. Dost možná teď trhám i nějaký ten osobní rekord. Protože jsem teď v lednu četl hlavně skripta a učebnice, není se moc čemu divit. Navíc mám od Vánoc ještě pořád něco v záloze, a taky jsem navštívil knihovnu. Odtud mám Murakamiho (Po otřesech) a Kafku (Proces). Murakamiho jsem začal v autobuse, stihl dvě povídky. Takové lehké a oddechové čtení. Cítím v tom nějaký hlubší smysl, ale to na věci nějak moc nezměnilo. Taky je to od něj má první kniha. Samozřejmě se chystám na další (někdy, časem, snad to stihnu, než zešedivím).


Chybí mi ježdění autobusem do školy. Tam toho přečtu vždycky tolik. Ale už to zase začne. A já snad zase začnu normálně číst a nakupovat. A třeba taky psát na blog, kdo ví. Na závěr tu mám takové hezké porovnání, jak vypadá moje knihovna v Poličné, kde bydlím a v Ostravě, kde taky bydlím, ale jen kvůli škole.


Najdete pět rozdílů?
Budu se snažit ozvat se příště dřív, uvidíme, jak to vyjde. Držte palce a mějte se parádně.

David

10 komentářů:

  1. U tohohle Murakamiho je třeba mít na paměti, že na středoevropana nemůže mít patřičný dopad :) Ale čte se sám.
    Jsem zvědavá, jak se ti bude líbit Proces!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to tak i beru. Někdo mě na to už připravoval, že pochopit to úplně je pro nás asi nemožné. Ale jak píšeš, čte se úplně sám.

      Proces je v plánu hned po něm, takže o tom dám brzy vědět. :)

      Vymazat
  2. Gratuluji k pokoření všech zkoušek! :) Murakamiho zbožňuji, brzo se vrhnu na jeho 1Q84, to bude teprve pecka. Jsem zvědav, jak se ti Po otřesech bude líbit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to fajn. A na 1Q84 se taky těším, mám to v plánu. :)) A díky!

      Vymazat
  3. Na Murakamiho se taky už několik let chystám. Vlastně od té doby, co kamarádka četla Sputnik, má láska a po dočtení jí označila jako jednu ze svých nejoblíbenějších knih. Pravděpodobně začnu s tím :)

    No jinak doufám, že sem bude časem přibývat více článků a že zase začneš natáčet videa ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Články určitě přibudou, videa asi jen tak ne. To asi stíhat nebudu. :( Ale i tak se budu snažit, ať se ti tu líbí. :D

      Vymazat
  4. Celkem mě překvapilo, že jsi napsal o knize od Murakamiho, že je to lehké čtení. :) Já od něj tedy četla jen 1Q84, ale čtení mě naprosto vyždímalo a vyčerpalo.
    taky ti jeho styl přijde tak strašně jiný? Já po přečtení měla pocit, že nic takového jsem nikdy dřív nečetla, ale nedokázala jsem vysvětlit, CO mi na tom přišlo tak "jiné".

    Jinak bych se ráda na něco zeptala. :) Jestli teda mohu. Vím, že čteš( nebo jsi začal číst) knihy od R. A. Salvatora - sérii Legenda o Drozztovi - a chtěla jsem se zeptat, jestli víš, jak jdou v této sérii knihy za sebou? Čtu Domovinu, což by měl být 1. díl, ale zjistila jsem podle roku vydání, že první byla napsána kniha Magický krystal. Tak nevím. Strašně mě to zmátlo. :) nebo jestli autor nejdřív napsal planinu ledového větru a pak až se v ději vrátil a napsal Temného elfa? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme stejný pocit. Je to jednoduché, protože to nejsem schopen pochopit až do takové hloubky, jako někdo jiný. Má osobitý styl a čte se hrozně dobře. :)

      Knihy jdou po sobě nějak takhle

      Domovina, Vyhnanství, Útočiště, Magický krystal, Stříbrné plameny... Je to více "sérií" v jedné. :D

      Vymazat
  5. To dlouhé nekoupení knihy stejně musíme napravit. Minimálně něčím z antikvariátu. Ale kromě předobjednaného Sandersona jsem na tom vlastně celkem podobně. :-D
    A to srovnání knihoven je naprosto skvělé. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napravíme. :)) No, v Ostravě je to trochu... studentštější. :D

      Vymazat