pátek 1. března 2013

Maratón je u konce, aneb dozpíval jsem ledu a ohni (zatím)

Ahoj všichni!
Takže zaprvé se chci hrozně moc omluvit všem, kdo čekali přes týden na nějaký článek (jestli vůbec někdo takový je). Byl jsem zabořený v Tanci s draky a tím, že jsem ještě chodil na brigádu, se mi to trochu protáhlo. Ale série Píseň ledu a ohně je tak výjimečná, že jí teď věnuji pár řádek. Nebude to žádná recenze, ale můj osobní postoj a neskutečné nadšení.





Začal jsem ji číst až na sklonku roku 2012. Přesněji řečeno - na Vánoce byl pod stromečkem první díl. A pak se už se mnou vezlo. Skutečnost, že něco takového nemám přečteného už dávno byla omračující. Na druhou stranu - byly to skvělé dva měsíce plné her o trůny, nevraživosti různých rodů, úmrtí a povstání všemožných králů... No prostě, bylo toho dost. A ještě bude! Další dva díly se připravují, píšou, chystají, tak  snad nás autor nebude napínat dlouho.
K jednotlivým knihám jen krátce. Každá si zaslouží 5 hvězdiček. Dokonce i Hostina pro vrány, u které mi všichni tvrdili, že je to nejslabší díl. Ani náhodou, pro mě tu nejslabší díl nebyl. Hostina pro vrány se mi líbila stejně, jako Střet králů, nebo Tanec s draky. V každé jsem si našel něco, co mě úplně pohltilo. Můj prvotní cíl byl si do konce března přečíst aspoň tři díly. A na konci února mám přečtených všech pět. To o něčem svědčí.
Proč do konce března? Začne nám třetí série seriálu Game of Thrones. Trailer zde - za pár dní neuvěřitelných 17 milionů zhlédnutí. Kolik z toho je mých, to radši zatajím.


První dvě série seriálu jsem viděl už dříve (několikrát), ale ani přes jejich vynikající zpracování se to s knihami srovnávat nedá. Seriál má totiž jistá omezení a nikdy tam postavy nedostanou tolik prostoru, jako na papíře. To ale neznamená, že si nedočkavostí nekoušu nehty. Už ať nám HBO naservíruje třetí sérii. Zase se budeme mít týden co týden na co těšit.




Jak se budou jmenovat jednotlivé episody?


A poslední obrázek - chci všechno!!


Tak to je takový můj menší příspěvek k této knižní sérii. Jak z toho všeho jde poznat, učarovala mi a hrozně těžko se s ní loučím. Zase na nějakou dobu, než nám George Martin dá pokračování. (před kterým 100% proběhne re-reading, ale pššt)

6 komentářů:

  1. Jééé, ale já se těšila na nějaké osobnější postoje! :D Třeba nejoblíbenější postava, nejoblíbenější rod, nejoblíbenější heslo... (protože třeba Lannistery ráda nemám, ale "hear me roar" je geniální heslo :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě ani nenapadlo, vidíš. :D Jsem mamlas, to tam klidně mohlo být! Asi věnuji ještě jeden článek této sérii, no... :D Díky za nápad. :) :D

      Vymazat
  2. Já na článek teda čekala, jestli se k tomu můžu veřejně přiznat. :D Líbí se mi tvoje nadšení. :) Tato série ve mně vyvolává různé pocity, tajemno, nervozitu, nedočkavost... Přemáhám se, abych se do seriálu ani do knížek nepustila dříve, než bude vše hotovo, protože je mi pak strašně smutno, když čekám, než vyjde pokračovaní (ať už knižní nebo zfilmované). A tak jen poslouchám a čtu, jak všichni okolo "juchají" a ve mně se to třese nedočkavostí. :) Ale nesmírně se těším, až si vychutnám vše najednou. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, jsi moc hodná! Jinak s tím čekáním, to Ti ani trochu nezávidím, protože spisovateli to celkem trvá, než nás obdaří dalším dílem. I když jsem si říkal, toho čtení je tolik, to mi vydrží... a teď mám dočteno. :( :D

      Vymazat
    2. Ahoj, sleduji tvůj blog už docela dlouho, hltám tvoje recenze a nemůžu se dočkat dalších tvých videorecenzí. Díky tobě jsem se rozhodla založit si vlastní blog (www.mylittlebookcase.blogspot.com). Je na něm zatím jen jedna recenze, ale doufám, že budu pokračovat. Mimochodem, taky se přimlouvám za další článek k této sérii s nějakými osobnějšími postoji.

      Vymazat
    3. Ahoj Barčo, ani nevíš, jakou si mi teď udělala radost. Tvůj blog budu rozhodně sledovat, hrozně moc si mě potěšilo. Nikdy mě nenapadlo, že bych mohl někoho inspirovat k založení blogu. A když o tom píšeš, určitě nějaký takový článek (nebo video) spáchám! :)
      Měj se krásně a ať jde blogování od ruky!

      Vymazat