sobota 6. dubna 2013

Psané slovo #1

Ahoj všichni!

Teď je tu dlouhou dobu ticho, v chodu to udržují akorát recenze (abych se přiznal, jsem rád, že přidávám aspoň to). Ale stejně mě mrzí, že to tu není tak živé, jako bývalo. Tak sem se rozhodl s tím něco udělat a přispívat zase více. Nějaké to video bude až příští týden, dříve se ke kameře nedostanu. Ale psané slovo je taky fajn, ne? 

Jako první bych chtěl napsat, že jsem si konečně pořídil první díl Malazské knihy padlých - od Stevena Eriksona. Dočetl jsem se na tuhle sérii samou chválu. Tak trochu si pod sebou podřezávám větev, protože to je deset knih a několik tisíc stránek. Ale skvělého čtení, o tom nepochybuji. Někde bylo psáno, že je to dokonce lepší, než Píseň ledu a ohně. Tak uvidíme. Rozhodně se na mém blogu dozvíte, jaký na to mám názor. Možná bych tyhle obsáhlé knihy uvítal v pevné vazbě (i když normálně upřednostňuji paperback), jako u série od George Martina. Co si ale dovolím tvrdit hned - obálky to má mnohem, mnohem hezčí. Jen se mrkněte hned na tu první. Tajemno, hrůza a nevýslovný děs se z ní line! :))





Jinak jsem se začetl do skvělé série "Deverské království a západní země" a prvního dílu Kouzlo dýky (RECENZE ZDE). Je zvláštní, že ty staré obálky se mi líbí mnohem více, než spousta toho, co se dává na knihy dnes. A u toho fantasy to platí dvojnásob. Dokonce jsem si myslel, že to nakladatelství Classic ani neexistuje, protože kniha je o dobrých pár let starší než já. Včera u Dobrovského se ale konalo velké odhalení a já najednou od tohoto nakladatelství objevil hezkou řádku knih v regálu. Určitě mi nějaká brzy skončí v košíku.

Co dál? Teď sem si rozečetl druhý díl Pána prstenů - Dvě věže. Minulý rok byl re-reading prvního dílu a já si říkal, že teď je ten správný čas vrátit se do Středozemě. A taky že ano. Je to okouzlující, jak si člověk sedne, otevře knihu a okamžitě se ocitá v jiném světě - v lepším světě, i když se tam zrovna bojuje o jeho záchranu. Tyhle knihy bych mohl číst i stokrát a stejně budu mít pořád úsměv na tváři, soustředěný na děj a hltat každé slovo. Prostě Tolkien, prostě klasika. Hned jak to přečtu, pustím si prodloužené verze prvního i druhého dílu, ať to mám zajedno. A časem i ten třetí. Pořád je se na co těšit. :)) 



Nedávno se mi stala věc, se kterou jsem za tu dobu, co čtu, zatím zkušenost neměl. Asi týden jsem nevzal knihu do ruky, prostě to nešlo, nechtělo se mi, nebyla chuť. Jsem jediný, kdo měl někdy tento pocit? Naštěstí to přešlo a teď to jede zase jak na drátkách. Nejspíš tomu pomohla i situace, ve které jsem se nacházel. Prostě nic moc a tak ta chuť na čtení úplně vyprchala. Nejdříve jsem vinil Brisingra, kterého jsem chudáka v tu dobu zrovna četl (a pořád není dočtený), ale myslím, že za to až tak úplně nemohl. Problém byl ve mě, ale už je vyřešený. A čte se dál. A bloguje se dál! Čekejte toho ode mne víc a víc, nenechám to tu umřít!



Mějte se, 
David


8 komentářů:

  1. Nechat to tu umřít? No to v žádném případě!!! Věřím, že to se nestane. :-) Tvůj blog je moc bezva a jsem vážně děsně moc ráda, že se zase vrátíš se všemi super články i videy. Přeji Ti, ať se máš fajn a vrátí se Ti chuť ke čtení i blogování. Z krizových chvilek si nic nedělej, takové máme každý... :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Chtěla jsem samozřejmě napsat videi. Já nevím, že mě v tomhle slově na konci pořád skáče tvrdý y. Jsem ostuda...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem si to slovo našla ve slovníku a zjistila jsem, že správně jsou oba výrazy, tak jsem si oddechla. :D No dobrý, tak já už radši jdu, nebo se dostanu někam, kam jsem vlastně vůbec nechtěla... :-)

      Vymazat
    2. Děkuji moc za hezká slova! :) Od Tebe to vždycky potěší. Takže budu pokračovat. :)) A s videi(y) se netrap, to jsou maličkosti!! :)

      Vymazat
  3. Asi před rokem jsem si taky pořídila první díl Malazské knihy padlých. Už jsem se zkoušela i začíst, ale zatím se mi to moc nepodařilo. Je to zvláštní kniha a zvláštní série, taková dost těžká na čtení a ten příběh je neskutečně zamotaný, ale věřím, že se k tomu časem vrátím a přečtu to. Jsem zvědavá na tvůj názor...

    Pán Prstenů, no jo, dokonalá klasika :) Máme to úplně stejně, taky miluju, když se ocitnu ve Středozemi a na chvíli uteču z toho "našeho" světa :) Je to dokonalá kniha... Zrovna dneska jsem se dívala na prodlouženou verzi třetího dílu. Poseděla jsem si u toho 4 a půl hodinky, ale i po 150. (nebo kolikrát jsem to vlastně viděla) mě to pořád neskutečně baví a neztrácí to svoje kouzlo, spíš naopak.

    A s tou "čtecí" krizí jsme na tom taky byli očividně stejně. Minulý týden jsem vůbec neměla chuť číst a jenom jsem se do toho nutila, ale teď jsem se naplno začetla do Bouře mečů a čtu a čtu a je to super! Takové krize prostě občas přijdou, ale musí se překonat, byla by škoda, kdyby to tady upadlo! ;)

    (To jsem se trochu rozkecala... :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za komentář!! :)
      Já se začtu, mám právě takové knihy rád, věřím, že mě nezklame. :D Drž mi palce!

      Jinak k tomu PP, naprostý souhlas. Ať knihy, nebo film.. je to neskutečný! :) A k tomu jsme "společně" překonali čtecí krizi! :D Tak hurá do toho, Bouře mečů je vynikající!!!

      Vymazat
  4. Ha, Měsíční zahrady! Než jsem se já dokopala k tomu to přečíst, nějaký pátek to trvalo, ale... rozhodně to není špatná kniha, je úžasně propracovaná, nápaditá a tak dále a tak dále, má skvělé postavy a je plná zvratů. Ale jak píše Ettel... docela, ani ne obtížně, ale zvláštně se čte. Já to tak tedy měla. Taky jsem zvědavá, co na ni řekneš. x)) A pokud se dostaneš k druhému dílu, můžeme dát společný čtení, abych se k tomu konečně dostala. :D

    Já mám alergii na knihy docela pravidelně ob dva měsíce, většinou po nějakém knižním šílenství, kdy za týden přečtu i pět knih. :D Potom knihy nemůžu ani vidět, žádná mě nebaví, medituju nad živote hovnivála a tím, kolik času nad čtením zabiju. Po pár dnech mě to vždycky přejde, jsem zvědavá jak dlouho se to bude držet tebe. :D

    btw - píšeš skvělý blog, už jen pro čtenáře by jsi ho určitě nenechal umřít, že? x))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já dám určitě vědět, hned jak se budu chtít vrhnout na 2. díl, máš tam ode mne zprávu! :D

      Jinak ta meditace nad životem ohnivála je jedna z Tvých oblíbených činností, ne? :D Nebo nad tím chlupákem, co ho máš v avataru!! :D :) A už mě to přešlo, zase čtu jak divý! :D

      A děkuji, nenechám ho umřít! Na to jsem moc měkkej! :D

      Vymazat