neděle 3. listopadu 2013

Ashbringer




Scénář: Micky Neilson
Kresby: Lullabi, Washington
Překlad: Pavel Dobrovský
Rok vydání: 2011
Počet stran: 136
Nakladatelství: Crew






Další ryze WoW komiks, který nám přináší nakladatelství Crew. A opět se jedná o vynikající počin už nám známých ilustrátorů. Hlavně Ludo Lullabi, který se také podílel na ilustraci nejnovějšího WoW komiksu.  Ten jsem recenzoval před časem. Jsou zde i všechny ty maličkosti, které já osobně zbožňuji. Přehled postav na začátku, jejich stručný popis a příběh. Nebo i informace o tvorbě komiksu. Ať už se jedná o kresby, nebo scénář.

A když jsme u toho scénáře, o čem že Ashbringer je? Znali Warcraftu vědí, že název komiksu nese stejné jméno jako jeden bájný meč. Velice mocný a vzácný meč. V dobrých rukou by mohl zachránit svět a v těch horších rukou... trochu ztížit dobru tu misi za záchranou. A před čím budeme zachraňovat? Asi nejvíc omílané téma. Vojska pohromy. Já se autorům ani nedivím, protože hordy nemrtvých válečníků mě budou bavit i na smrtelné posteli. Prostě to sem patří.



Do příběhu se nám kromě pohromy zamotají i rodinné strasti a problémy. To je tak, když výchova v mládí pokulhává. Otec se může snažit jak chce, ale nikdy se nezavděčí všem. Jak už je ve Warcraftu zvykem, je tu jeden prototyp hrdiny za druhým a záporáka poznáte na míle daleko. V tomto nečekejte žádná překvapení, protože nepřijdou. Je ale fajn vidět staré známé postavy na "druhé straně" u vojska pohromy. Může se to stát každému. 

U kreseb už jsem naznačil, že se tu objevuje náš známý Ludo Lullabi. Tohle jméno je pro mě synonymum vynikající kresby a zpracování. Nesmíme opomenout ani Tonyho Washingtona. Tito dva dali do kupy perfektní počin, u kterého je scénář třešničkou na dortu. Upřímně, já bych si ten komiks koupil i bez příběhu. Mně by stačily ty obrázky. Jediná škoda toho obrovského zrychlení na konci. Chápu, že autoři asi neodhadli rozsah a nechtěli z toho mít bibli, ale trochu to zamrzí.

Hodnocení: 4/5

2 komentáře:

  1. Článek si přečtu až po přečtení Ashbringera. :-D Ale hrozně Ti ten komiks závidím, už si pro něj musím vážně zajít.

    OdpovědětVymazat