pondělí 4. listopadu 2013

Poslední cesta do Podzemí







Autor: Roderick Gordon, Brian Williams
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 288
Rok vydání: 2013
Žánr: Fantasy






Ani se tomu nechce věřit. Opravdu poslední díl? Na začátku všeho měla být trilogie. Pak to začali natahovat a udělali z toho šestidílnou sérii. Mně to nevadí. Vůbec. Podzemí mi přirostlo k srdci a celý ten svět pod Povrchem se stal na chvíli mým druhým domovem. Ač se to celou dobu tváří jako nějaká série pro děti, vražd, mučení a krve je tam mnohdy více, než v nějakém hororu. On to totiž tak trochu horor je. Ale nebojte se, nic z toho není na úkor příběhu.

Když se blížíme k závěru, asi by mělo proběhnout nějaké rozuzlení toho všechno. A že je co rozplétat. Podzemní svět plný Styxů (než vylezli na Povrch) a tím nekončíme. Naši hrdinové se budou muset vypořádat s ještě větším nebezpečím v podobě nepřátelských mutantů a zabijáků. Jiná parta má nucenou procházku hluboko pod Povrchem, protože tam to všechno začalo. A tam musí být ukryta i nějaká tajemství.


Postav je v knize dost, ale žádný zmatek. Hlavně je každá svým chováním tak specifická, že i když si dáte mezi čtením pauzu půl roku, přesně budete vědět, která byla zrovna tahle. Ať už jde o našeho Willa, jeho kamarádku Elliot, nebo neohroženého Draeka. V posledním díle už nečekejte žádný nárůst nových charakterů. Bylo by to k ničemu a možná i nadbytečné. Jsem rád, že si autoři radši hýčkají své staré známé. Nebo je nechají umírat. Ale to je věc jiná. 

Závěr jak má být. Takhle by to vypadalo shrnuto v jedné větě. I když se rozsah knih neustále zmenšoval (což mi přijde zvláštní a často se setkávám spíše s opakem), stálo to za přečtení. A s tím celá tato série. Samozřejmě bych ji mohl mnoho věcí vytknout. I zde, v posledním díle. Celé to ohromné tajemství na mě dýchalo dojmem uspěchání. Faktem ale zůstává, že mi bude chybět. Ten svět v Podzemí, neprobádané končiny a místa u středu země. Ten pocit, když si sami sebe představíte někde tak hluboko a společně s postavami to tam procházíte. Ten pocit jsem měl.

Hodnocení: 4,5/5


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment. Knihu si můžete zakoupit ZDE.



Žádné komentáře:

Okomentovat