úterý 4. prosince 2012

Co čteš?

Jak já tuhle otázku nenávidím! Jsem divný? Nepochopte mě špatně, baví mě vést rozhovory o knihách, autorech a různých sériích. Když se mě zeptá člověk, který čte - žádný problém! Jenže v mém okolí nikdo takový vlastně ani není.
Nečte a když mu řeknu název, nebude vědět, o co se jedná. Takže to je od něj jen taková otázka, aby nebylo trapné ticho? Jak může být ticho trapné, já ho miluji. A když si čtu, to poslední o co stojím, je konverzace s někým jiným. Není to snad zřejmé, držím přece v ruce knížku a koukám do ní. Jaký větší signál mám ještě světu poslat? :))



Doma je to taky fajn, rozhovory s někým z rodiny.

A: Co čteš?
B: Jednu knížku.
A: Jakou?
B: To nebudeš znát.
A: Tak mi to řekni, ne?
B: Jedno fantasy.
A: Fantasy?
B: Jo.
A: Nejsi na to už velký?
B: ...

Mám to tak jen já, nebo se to děje i někomu jinému? Každopádně nevím, kdo mě za co trestá. :D

- je mi 21
- mám rád fantasy, sci-fi
- čtu literaturu pro mládež (protože pořád ještě mládež jsem a budu)
- u Dobrovského trávím hodně času v sekci dětské scifi / fantasy (proč se to jmenuje "dětské", když tam jsou knížky ve kterých umírá víc lidí než v 2. světové válce?)
- a je mi to jedno!

13 komentářů:

  1. V pohodě :D U nás doma je to to samý.. Mamka ale naštěstí taky čte a občas jí i něco podstrčim, tak je to v pohodě, víceméně.. Ale s tím knihkupectvím teda souhlasim.. Byla jsem se podívat po Hlasu nože od Nesse (případně Demonata od Shana), kde mrtvoly lítaj proudem a autor to popiseuje celkem nechutným způsobem.. Nechápu, proč je to v literatuře hned vedle knižek pro děti do 10 let... Nechápu.

    OdpovědětVymazat
  2. :D hej, tak to máme stejné.. Tedy, já jsem si to zažívala, když jsem chodila do školy.. Mě se vždycky někdo zeptal a já mu akorát odpověděla "Knihu" a zatvářila jsem asi dost hnusně, protože už se raději ani dál neptal.. Jednou profesor na právo se u mě zastavil, vzal do ruky Vyvoleného milence a před celou třídou, přečetl nahlas název a prý, že na to mám ještě dost času :D Jsem nepochopila, možná myslel na ty milence :D

    OdpovědětVymazat
  3. je mi 20 a dospělá jsem jenom podle občanky :D jsem věčné dítě a znám to taky..

    mamka si však už ale zvykla.. většinou se zhrozí na hraničkami knih, které mi leží u postele, ale už to nijak zvlášť nekomentuje... Na druhou stranu jsem si jednou takhle zase koupila knížku a ona si ji prohlídla a komentovala to slovy: co to je? to sis zase koupila nějakou novou knihu o tom, co čteš jenom ty? (ehm, tj, YA, fantasy a další podobné žánry :D)

    co na to říct? pokrčila jsem rameny, knihu si vzala od ní z ruk a šla si číst.. to chce klid a neřešit to. lidi ve škole si už zvykli na to, že si čtu, takže se mě ani už nesnaží ptát, co to čtu nebo se mnou během čtení jinak komunikovat... :D

    OdpovědětVymazat
  4. 8D správne! 8D
    mne je 20 a fantasy, dystópie, YA knihy čítam ako o dušu, tak keď sa ma ľudia pýtajú čo čítam, vediem s nimi rovnaký rozhovor ako ty...
    najbližšie poviem mame, že ak je zvedavá, čo čítam a aká som do toho zažratá, nech si prečíta môj blog, o ktorom ani nevie 8D

    OdpovědětVymazat
  5. Geniálně napsaný článek! Já mám doma to stejný - akorát že po tom, co jsem vždycky na naše po podobném stém rozhovoru vyletěla, se přestali ptát a někdy naoko projeví zájem a zeptají se, o čem to je.
    A to s tou sekcí Dětské taky nechápu...

    OdpovědětVymazat
  6. Naprostý souhlas! :-D Taky mi je 21, díkybohu mamka taky hodně čte takže nekritizuje co čtu, ale jenom kolik za to utrácím a to se dá přežít :-D
    Jinak z toho mě vždycky může urvat, když si přečtu, že je nějaká podle mě naprosto nevhodná kniha řazena do dětské literatury...V knihkupectvích se tedy nerozčiluju - knihy nakupuju přes internet, ale chodím do knihovny a to mi bohatě stačí, vždycky si na tom dětském oddělení připadám docela trapně. Ale když je tam tolik knížek co si chci přečíst. Grr :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojoo..to znám..taky si mezi dětma v knihovně nebo v knihkupectvi přijdu trochu divně..
      Jinak moje mamka se uz jen usmiva a je rada, ze penize utratim za knizky,.a ne za piti , drogy a jine veci..:D

      Vymazat
  7. hej, to poznam...
    A.co citas?
    B. (odpoviem to a to).
    A.heeej?
    a po chvili...
    A. a to co je?

    ja mam sice len 15 ale to uz je oficialne dospelacke oddelenie v knizniciach a tam skoro vobec nechodim... :D ale tak mama citala harryho pottera viac nez ja, tato miluje artemisa fowla, a cital aj upirske denniky a mama twilight :)

    OdpovědětVymazat
  8. Mě se rodiče radši neptají :-D Ale spolužáci? U mě to má jinou podobu.

    A: Co čteš?
    B: To nebudeš znát... XXX
    A: Aha a o čem to je?
    B: *dám jí/jemu přečíst anotaci*
    A: Aha... A to se ti jako líbí, jo?

    Obzvlášť jedna spolužačka moc nechápe, jak můžu číst o sadomasochistických Japoncích... :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Je to všude stejné :-)U nás začíná takový rozhovor hlavně, když někdo zjistí, že nemáme televizi. Jak to? A co děláte večer? Čtete jo? Jo čtu, protože v televizi stejně houby dávaj, každý na to nadává a stejně u toho sedí, já s tím něco dělám a věnuji se raději něčemu co mě skutečně baví.Když chci něco vidět, tak na to mrknu na internetu a vybírám si jen to co mě skutečně baví. Jo a čtení tě baví? Ano, někoho baví číst i něco jiného než Blesk :-)
    A věk bych neřešila, je mi 28 a rozhodně znám i starší kdo čtou i ya, no a když to je super, tak přece nezačnu číst harlekýnky, jen kvůli tomu, že stárnu. A ano, mezi moje nejoblíbenější knížky patří i tzv. dětská fantasy. No manžel si občas připadá blbě, když mi jí jde koupit.

    OdpovědětVymazat
  10. A co? Co je komu do toho? I kdybych si četla každý den před spaním pohádky, tak to všem může být úplně ... někde:)
    Ne, ale vážně. Taky to nesnáším. Jedna moje spolužačka.. taky hodně čte. Ale to je samý Coelho, a já nevím co. - neříkám, že si takovou "vážnější" literaturu nikdy nepřečtu, ale mým favoritem je pořád YA:) No,a když jsem ve škole měla Ošklivé od Westerfelda, tak prostě nedokázala pochopit, že s něčím takovým vůbec "ztrácím" čas..
    Uf. Ne. :D U tohoto tématu bych se vždycky TAK dokázala naštvat..

    OdpovědětVymazat
  11. Pěkně napsané :) Já mám to štěstí, že moje mamka i babička rády čtou, takže knížky kupujeme pravidelně a docela ve velkém množství :) Ve škole čte pár lidí, ale jinak taky v podstatě nikdo. Je to škoda.. Radši si pustí film.
    Jinak: "protože pořád ještě mládež jsem a budu" - to je přesné. Nesnáším, když mi někdo říká, že už jsem dospělá xD

    OdpovědětVymazat
  12. Tak já takových lidí znám hodně, takže mě se to moc často nestává, a když tak se mi spíš stává
    Co čteš?
    Název knihy.
    Co to je?
    Fantasy/detektivka/thiller...
    Aha mmm, to já teď čtu Platóna a pak se chystám na Dějiny Makedonie atd.
    A pak si nemám připadat jako imbecil :D :D

    Ale v klidu mě je 22 a čtu i knížky vysloveně pro děti jako Emily Strange, Spící město a vůbec se za to nestydím :D

    OdpovědětVymazat