středa 20. února 2013

Jsem slabý!

Ahoj.
Tak jsem dneska zase vyrazil do knihkupectví s tím, že si koupím nějakou tu knihu, nebo knihy. Většinou tam strávím celkem dlouhou dobu, ani dneska tomu nebylo jinak. Problém je totiž v tom, že já nikdy nevím, co vlastně chci. Abych byl přesnější - mám pár tipů, ale stejně koukám, co by mi tak ještě mohlo padnout do oka.
Tady v Ostravě je z čeho vybírat, ale protože jsem byl dneska nějaký líný, jelo se do nejbližšího obchodu a tím je Dobrovský v OC Galerie. Není sice tak velký, jako třeba ten v Karolíně, ale taky tam je z čeho vybírat. Pro mě je tady důležitý hlavně koutek s fantasy literaturou, málokdy upoutá mou pozornost něco jiného. Tak tam tak stojím, koukám co je nového (samozřejmě že skoro nic, protože tam jsem co chvilku) s chlebem v ruce (z nákupu v Tescu) a říkám si, co si koupím. No, tohle je prostě na dlouho, i když třeba z minula vím, co je to za knihu, stejně ji vytáhnu, omrknu a dám zpět. Koukám hlavně na obálky - takový už prostě já sem. Jak se mi líbí obálka, knihu prostě chci. Nepamatuji se, že bych byl někdy s mým výběrem zklamaný a když už, je to výjimečný případ.



Jenže dneska to prostě nějak nešlo. Ať jsem koukal, jak jsem koukal, nic se mi nelíbilo, nebo to prostě nebylo ono. V hlavě mi totiž pořád vrtala jedna věc. Tanec s draky. Ten jediný mi ještě chybí, abych měl kompletně (zatím vydanou) přečtenou sérii Písně ledu a ohně. Rukama mi procházela kniha za knihou, určitě i hezké kousky, kvalitní, ale... Prostě Tanec s draky. Ještě na chvíli jsem zapudil tyto černé myšlenky a koukal na knihy ze série "Hry s příběhem", protože mě česká fantasy celkem chytla. Ale moc dobře vím, že na jednom eshopu mají tyto knihy ve slevě a já bych zde přeplatil asi 250 korun, což se mi moc nechtělo. Takže nic.

Pak jsem šel k detektivkám, ale to byl spíš takový výlet na procvičení nohou, abych se pak zase hned vrátil k fantasy. A hledal dál. Tanec s draky. NE! Kup si tanec s draky. NE, jsou přece i jiné knížky! Jistě, ale nejsou tak proklatě geniální. Arrghh!! Třeba ho tu ani nemají. Ale mají, viděl jsi to, když jsi vcházel. Zatraceně, máš mě přečteného. Jsem Tvoje svědomí, co mi zbývá...

Takže nějak takhle to probíhalo, souboj s mým vnitřním já. Myslete si co chcete, ale já to prostě nevydržel. Nic mou pozornost v knihkupectví neupoutalo na tolik, abych kvůli tomu zapomněl na několikrát zmíněný Tanec. A tak se stalo, že odcházím od Dobrovského, sice o pár stovek lehčí, ale zase asi o 2 kila těžší (nebo kolik ta bichle váží). A stejně s úsměvem na tváři. Dneska to nevyšlo, ale pochybuji, že George stihne do mé další návštěvy knihkupectví vydat další díl, takže příště budu vybírat něco jiného.

Kam chodíte nakupovat knihy? Já se přiznám, že k Dobrovskému chodím nejčastěji. Taky to upřednostňuji i před e-shopy, protože tím obchodem prostě rád brouzdám. Někdy (což nebyl zrovna dnešní případ) jdu do knihkupectví úplně bez cíle a prostě se těším, co mě překvapí. Jak vypadá to vaše nakupování? Takový povídavý článek moc často nenapíšu, tak ať je u toho aspoň i nějaká diskuze.

12 komentářů:

  1. Tvoje svědomí je velice podobné s tím mým! :D Občas se také v nějakém tom knihkupectví zastavím, a tak dlouho se koukám na knihy ve fantasy oddílu, dokud ke mně vždycky nepřijde někdo a nechce mi poradit. :D Jo, a taky vybírám podle obálek. Je to moje strašná.. ehm.. úchylka?! :D Pokud se mi nelíbí obálka, tak si knihu prostě nekoupím.. děs. :D
    No a ráda chodím do Luxoru a nebo rovnou do buxu.cz, když už jsem ten suprový člen KK. ;)
    Takovéhle články mě baví, takže je pěkně piš dál! ^.^

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě, žes nevzal ty Hry s příběhem, to bych tě na místě umlátila tím tvým chlebem O:)

    OdpovědětVymazat
  3. Takt o vypadá, že jsme na tom úplně stejně. Jednou jsem šla do knihkupectví s kamarádkou a prostě jsem si chtěla koupit nějakou knihu, ale chtěla jsem i jinou. Tak jsem tu první nesla k pokladně, pak jsem to otočila a šla jí vrátit. Takhle jsem to udělala několikrát a nakonec jsem si jí vzala :D Jsem zvláštní :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já do knihkupectví knihy moc kupovat nechodím. Raději mám e-shopy. Do knihkupectví se chodím na knihy jenom koukat a koupím si nějakou jen minimálně. Třeba když je ve slevě nebo když neodolám. :D Ráda chodím do jakéhokoliv knihkupectví, abych porovnala ceny a hlavně abych objevila nějaké nové knihy.

    OdpovědětVymazat
  5. Se mnou si včera taky povídalo a prostě jsem se neudržela při kupování JEDNÉ knihy se staly DVĚ :D

    OdpovědětVymazat
  6. U mě to probíhá docela dost podobně. Většinu knih znám už z internetu z goodread nebo ze stránek knihkupectví a blogů, ale stejně se vždycky knihkupectvím procházím a hledám něco dalšího. Kdo ví, třeba je někde zapadlý nějaký knižní poklad, který čeká na objevení, že? :) Já akorát navštěvuji více sekcí. Zajímá mě jak fantasy, tak klasická a světová literatura, občas nějaká detektivka nebo román a někdy dokonce zavítám do dětského oddělení, protože tam jsou často úplné poklady. Upřímně by mě zajímalo, kdo takové Hunger Games nebo Eragona zařadil do dětského oddělení, ale je mi to jedno, hlavní je, že jsem je tam našla. :) Jednu dobu jsem taky byla dost vysazená na kuchařky. Mám jich doma spoustu a myslím, že právě u nich vznikla má láska ke knihám, i když teď už si je tak často nekupuji.
    Já jsem z Brna, takže většinou nakupuji tady. Máme tu jak Dobrovského, tak spoustu dalších knihkupectví, ale já mám nejraději obchod Barvič a Novotný (nejsem si jistá, zda je i v dalších městech, spíš asi ne). Nachází se hned na dvou strategických místech v centru města a vždy jsou tam moc milí prodavači, což je pro mě dost důležité (takový protivný prodavač/ka teda dokáže zkazit den a já si do knihkupectví chodím pro dobrou náladu). Jinak do knihkupectví chodím téměř pokaždé, když jdu okolo. Prostě ho nedokážu minout. Z toho lze vyvodit, že dost často, protože tady jsou knihkupectví na každém kroku (což je skvělé).
    No nic, omlouvám se za to rozepsání, ale když jsi chtěl diskuzi...

    OdpovědětVymazat
  7. Tak tohle přesně se stává mně :D jdu do knihkupectví a svědomí mě přemlouvá, ať si koupím určitou knihu i když se koukám na jiné :D

    OdpovědětVymazat
  8. Vždy keď si poviem, že si kúpim nejakú knihu kúpim si 3 úplne iné.
    Takže tak.
    A tú sériu chcem.
    Síce sú to buchle, áno, ale vyzerá to tak zaujímavo a lákavo, že si to musím už konečne vypýtať, keď budem mať, samozrejme, nárok (už som si svoj knižný limit prečerpala na 2 mesiace dopredu)
    Kam chodím nakupovať?
    Veľmi rada do PhantaRei, to už je taký druhý domov a potom je tu internetový Martinus (tú stránku mám zapnutú vždy v druhom okne namiesto YouTubu).
    :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tak u mě to probíhá naprosto stejně :D Akorát s tím rozdílem, že já většinou nakupuji knihy jinde než v kamenných obchodech, protože Luxor, Dobrovský i Kanzelsberg to mají opravdu předražené oproti online knihkupectví, takže se tam na ně chodím dívat hmatat a nechat se obluzovat a občas taky nevydržím a koupím jí i tam :)

    OdpovědětVymazat
  10. Musím se tedy přiznat, že já někdy boj se svědomím vyhraju..:D Zrovna včera..:D Byla jsem u Dobrovského a procházeli jsme se s kámoškou mezi knížkama a já asi pět nebo šest vytáhla a pak jsem je lítostivě vrátila zpátky, prt. jsem si ještě pořád nestihla najít toho bohatého manžela, co by mi to platil...:D
    A u knížek se rozhoduju nejdříve podle obálek a pak si kousek přečtu..:D Až potom se většinou rozhodnu, jestli jo nebo ne. Ale vím, že když před třema/čtyřma rokama frčela upíří mánie, že mi bylo fuk jak vypadá obálka, prostě to byli upíři tak jsem to musela mít...:D

    OdpovědětVymazat
  11. Toto sa stáva často mnohým 8D svedomia je mrcha 8P

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj! Zdravim do Ostravy, kde mam babičku! :D Znám tam jedno knihkupectví, je to kousek od Stodolní, no rozhodně tam není málo knížek :D a ještě antikvariát někde poblíž. Ale protože nemám velký kapesný, dávám přednost knihovně, tady ji máme lepší než knihkupectví, mi připadá. No nic, máš moc pěkné stránky! :)

    OdpovědětVymazat