neděle 3. února 2013

Knižní série - aneb jedna kniha nestačí (trilogie)

Pokračování takového mého osobního výčtu knižních sérií, který jsem buď četl, nebo si chci přečíst. Tentokrát se podíváme na trilogie. Uvidíme, kolik se mi jich podaří vyšťourat.

1. Pán prstenů
Autor: John Ronald Reuel Tolkien
Žánr: Fantasy

Trilogie všech trilogií. Epické fantasy, můj nejoblíbenější svět. Tohle je Pán prstenů. A mnohem více. Pro mě srdeční záležitost - knihy, ke kterým se pokaždé rád vrátím. Uchvátil mě zde nejen příběh, ale celý svět. Vymyšlený úplně od základu, společně s nadpřirozenými postavami a Tolkienovým vlastním jazykem. Téhle knize musel věnovat spoustu úsilí a času a jde to sakra poznat!

Díl 1 - Společenstvo prstenu, Díl 2 - Dvě věže, Díl 3 - Návrat krále

2. Milénium
Autor: Stieg Larsson
Žánr: Detektivní

Tak tohle byla pecka. Knihy, od kterých jsem se nemohl odtrhnout. I když mi detektivní žánr moc nevoní, tohle by si měl přečíst každý. Autor využívá svého potenciálu na 200% a vy do úplného konce opravdu nebudete vědět, jak to dopadne. Ale můžete o tom přemýšlet. A to je na tom skvělé. Autor vás prakticky nechává v nevědomosti a tím vás donutí pořádně popřemýšlet nad tím, jak to asi všechno bude. Trefíte se?

Díl 1 - Muži, kteří nenávidí ženy, Díl 2 - Dívka, která si hrála s ohněm, Díl 3 - Dívka, která kopla do vosího hnízda

3. Hunger Games
Autor: Suzanne Collins
Žánr: Dystopie

Kdo by tuhle trilogii neznal. Nápad nahnat několik dětí do arény, kde se postupně zabíjí - tohle prostě musí zaujmout. U mě ale autorka vyhrála hlavně tím, že u toho nezůstala. Kniha má totiž mnohem hlubší význam. Možná i proto u mě vede 3. díl, ve kterém jde o všechno. Ne, že by v předchozích dvou nešlo - ale jiným způsobem. Každopádně je to čtení, které vás nepustí. Připravte se na spoustu mrtvých. To, že jsou v knížce děti, autorce nezabránilo sem tam udělat pořádný masakr.

Díl 1 - Aréna smrti, Díl 2 - Vražedná pomsta, Díl 3 - Síla vzdoru

4. Diablo - Válka hříchu
Autor: Richard A. Knaak
Žánr: Fantasy

Trilogie Diablo - nenechte se zmást. I když nese název Diablo, tak toho s hrou nemá moc společného. A je to jen dobře. Příběh se odehrává daleko dříve, než nám starý známý ze hry. Jde tu o člověka, který v sobě objeví sílu, kterou zamotá hlavu jak pekelným, tak nebeským mocnostem. Ač se to nemusí na první pohled zdát, kniha je hodně o nalezení morálky a pokory. O boji mezi obyčejnými lidmi a nadpřirozenými bytostmi. Lidé nejsou tak bezmocní, pokud věří.

Díl 1 - Dědičné právo, Díl 2 - Hadí šupiny, Díl 3 - Skrytý prorok

5. Kroniky Havranů
Autor: Barclay James
Žánr: Fantasy

Tak na tohle se teprve chystám. Samozřejmě to bude trvat, než se k tomu dostanu, ale stejně - vidíte ty obálky? Jsou nádherné, to v knihovně prostě chci! Doufám, že příběh bude stát za to, když už se rozhoduji kvůli obálkám. :D Zatím mě ale ještě můj úsudek nezklamal, takže mu budu věřit i nadále.

Díl 1 - Zloděj úsvitu, Díl 2 - Poslední stín, Díl 3 - Dítě noci

6. Bohatýr
Autor: Juraj Červenák
Žánr: Fantasy

Tohle mě taky teprve čeká, tak uvidíme. Jenže mě toho čeká tolik!! Potřeboval bych trochu víc času. No, doufejme, že život ke mne bude milostivý a dopřeje mi spoustu času na čtení. Nerad bych o něco přišel.

Díl 1 - Ocelové žezlo, Díl 2 - Dračí carevna, Díl 3 - Bílá věž

7. Husitská trilogie
Autor: Andrzej Sapkowski
Žánr: Historická fantasy

Pořád jsem se k tomu nedostal, ale to nevadí. Do pořadníku to zařadit můžu, ne? Jde o husity - kteří jsou mi celkem sympatičtí a jde o Sapkowského, který je mi sympatický víc než dost. Jeho Zaklínač mi učaroval, Zmije neurazila a na tuhle trilogii jsem hodně zvědavý. Je mi jasné, že to Zaklínače nemá šanci překonat, ale pořád to může být vcelku zajímavé čtení.

Díl 1 - Narrenturm, Díl 2 - Boží bojovníci, Díl 3 - Lix Perpetua

Tak to by stačilo. Nechci hledat nějaké trilogie na sílu a víc mě jich v tuto chvíli nenapadlo. Co Vy, četli jste z toho něco? Nebo máte tip na nějakou úplně jinou? Jak se vám líbily a které naopak vůbec?

4 komentáře:

  1. Tak já se rozhodně chystám na Hunger Games a Milénium. :-) A tip dávám na trilogii od Beth Revis (Loď mezi hvězdami, Milion Sluncí a Všechny barvy Země) od nakladatelství CooBoo. Nejen, že mají knihy krásné obálky, jsou také čtivé, poutavé a originální. Rzhodně stojí za přečtení. A pak taky vřele doporučuji Delirium od perfektní spisovatelky Lauren Oliver, která v této dystopii přišla s úžasným námětem. Ovšem je to psané z pohledu hlavní hrdinky, tak nevím, jestli by Ti to nevadilo.
    Držím palce, ať se Ti podaří přečíst všechny knihy, které bys rád. Já myslím, že každá kniha a taky čas si ji přečíst přijde vždy v ten pravý čas. :-)

    Měj hezkou neděli
    Veronika

    OdpovědětVymazat
  2. Z tohoto seznamu jsem četl Hunger Games a samozřejmě Pána Prstenů. Na Milénium se určitě chystám - už jsem si zjistil, že ho mají i u nás v knihovně. :) Kroniky Havranů mám doma první dva díly a taky se těším.

    OdpovědětVymazat
  3. Musím přiznat, sic s růžovoucími tvářemi a studem v očích, že většinu trilogií vůbec neznám.
    Nicméně popis některých mne opravdu zaujal natolik, že si je píšu na seznam to-read. Poslední dobou jsem od detektivek upustila, ale ta, kterou tu popisuješ, mě zaujala na první pohled a první počtení. A kniha o husitech od autora známého Zaklínače (na kterého se teda teprv chystám, ale slyším na něj samé dobré hodnocení)...
    Četla jsem tedy pouze Hunger Games a samozřejmě Pána Prstenů, u nějž to mám rozhozené asi podobně jako ty. Pan Tolkien je Spisovatel s velikým S. Obdivuji ho za to, jaký svět dokázal vytvořit, jaké jazyky, rasy. Nechápu, proč jsem na tohle nepřišla dřív, ale až zcela nedávno, když šel do kin Hobit a já si ho před shlédnutím chtěla znovu přečíst. Tolkien je autor autorů, Pán prstenů trilogie trilogií, jak sám píšeš. Naprosto úžasné dílo - i když, Hobita mám o něco raději. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Pán prstenů má ale celkem šest knih! :o) (Ve třech výtiscích.)

    OdpovědětVymazat